Vandaag start de campagne Duurzame Doorstart voor groen economisch herstel. Veel bedrijven en consumenten hopen dat Nederland groener uit de coronacrisis kan komen. Dat is belangrijk, want politiek, bedrijven en consumenten nemen de komende maanden beslissingen die bepalend zijn voor de mate van verduurzaming na de crisis. In samenwerking met onder andere Holland Solar doet de  NVDE maandelijks onderzoek naar de gevolgen van de coronacrisis voor de energietransitie. Veel praktische problemen nemen af maar het is ook duidelijk dat er extra maatregelen nodig zijn om projecten te kunnen versnellen, vraaguitval te voorkomen en investeringszekerheid te vergroten.

In een campagnefilm portretteert de NVDE duurzame doeners: consumenten en bedrijven die doorwerken aan de energietransitie, corona of niet. Consumenten en bedrijven die zich hierdoor aangesproken voelen, worden op weg geholpen naar duurzame maatregelen, zoals isolatie, zonnepanelen, elektrisch rijden en duurzame warmte. Ze kunnen ook hun eigen initiatieven in het zonnetje zetten in het kader van de Duurzame Doorstart. Het is mogelijk om een eigen tekst en logo toe te voegen aan de campagne-uitingen.

Naast Holland Solar gaven tientallen bedrijven die lid zijn de NVDE input voor de campagne en helpen mee de film en andere uitingen te verspreiden via hun eigen communicatiekanalen.

Bekijk de campagnewebsite en de film op www.duurzamedoorstart.nl.